Sunday, February 1, 2009

PENCURI KERETA YANG POPULAR

AKU RASA AKU BELUM TERLEWAT UNTUK MEMPERKATAKAN TENTANG KEMATIAN SEORANG LELAKI BENAMA KUGAN..SEORANG PENJENAYAH YANG KEMATIANNYA DIRATAPI OLEH SEGELINTIR MASYARAKAT INDIA SERTA PEMIMPIN-PEMIMPIN MIC YANG TELAH KEHILANGAN POPULARITI DAN JUGA PEMIMPIN-PEMIMPIN PARTI PEMBANGKANG YANG SEMEMANGNYA KITA TAHU SUKA SANGAT MENGAMBIL KESEMPATAN DI ATAS ISU SEBEGINI."BAK KATA SEORANG KAWAN AKU ORANG MATI PUN SIAP NAIK MERCEDES".MEWAH TU..AGAK-AGAK LA KAN,SIAPA YANG SPONSOR.
AKU JUGA HAIRAN KENAPA MEDIA MEMBERIKAN LIPUTAN YANG BEGITU BESAR TERHADAP KEMATIAN SEORANG PENJENAYAH.SEPATUTNYA MEDIA-MEDIA BOIKOT ISU SEPERTI INI.BANGSA-BANGSA LAIN PUN ADA YANG SAMSENG DAN ADA YANG TERBUNUH.TAPI KITA TIDAK PUN SIBUK-SIBUK NAK PERTAHANKAN MEREKA.
PADA AKU YANG BERSALAH TETAP BERSALAH.LAGI PUN KITA ADA UNDANG-UNDANG.TAK PERLU SESIAPA MELEBIHI UNDANG-UNDANG YANG SEDIA ADA. ANDAI BENAR ADA ANGGOTA POLIS YANG SALAH GUNA KUASA DALAM KES INI,KITA BIAR UNDANG JUGA MENENTUKAN.
PADA AKU KITA HARUS SOKONG DAN SERU POLIS DEKAT MALAYSIA INI SUPAYA ISYTIHAR PERANG HABIS-HABISAN TERHADAP PUAK-PUAK SAMSENG NI.
JANGAN BAGI MUKA DAN TERUS BURU SAKI BAKI PENJENAYAH YANG MASIH BEBAS BERLELUASA. HAPUSKAN TERUS KONCO-KONCO KONGSI GELAP INI DARI TANAH AIR KITA YANG TERCINTA.

1 comment:

Alias Mohd Yusof said...

Ada perkara besar yang hendak diambil perhatian berat oleh kerajaan dalam kes Kugan ini:
Pertama sikap anggota polis yang tidak professional dalam mendapatkan bukti dari suspek yang selalu kita dengar menggunakan teknik menyiksa dan ugut.
Kedua usaha bersungguh untuk memberi pelajaran dan latihan kemahiran kepada anak-anak India supaya mereka boleh berdikari dan terhindar dari kegiatan jenayah.