Wednesday, February 4, 2009

PR-PAKATAN RAPUH

Akhirnya seperti yang ditunggu-tunggu berlaku juga..Pakatan Rakyat telah jadi Pakatan Rapuh.
Konon-kononnya dapat tarik Adun kita,tapi sebaliknya yang berlaku hilang tiga dan hilang pula sorang yang melompat sementara..
Kesian aku dengan Pakatan Rakyat terutamanya orang yang digelar Sivaji The Boss(Anwar Ibrahim) dan Menteri Besar yang di perbodohkan DAP.Yang menjadi tanda tanya kemana hilangnya Anwar?Tak banyak kenyataan beliau sejak akhir-akhir ini.
Pada aku juga Menteri Besar ni memang telah betul-betul tunjuk kebodohan beliau serta sikap gilakan kuasa.Maklum la,sebelum ni tak pernah berkuasa.Bila jadi macam ni alamat kelam kabut la.Ada ke dia boleh mendahului Sultan.Memalukan..Dia ingat dia yang lantik Sultan kot.
Lagi satu padan muka dengan Menteri Besar.Tak merasa dia nak naik kereta baru.Seperti yang diketahui sebelum ini kereta untuk digunakan beliau akan tiba akhir sekali.
Aku harap calon Menteri Besar yang akan dicadangkan TPM esok biar la yang terbaik dikalangan Adun BN di Perak.Biar yang diterima rakyat dan terutama sekali yang boleh menguatkan kembali BN di Perak.Apa yang berlaku pada Pakatan Rakyat hari ni harap tidak berlaku pada kita.Dan kalau boleh jual balik kereta Toyota Camry yang baru di beli.Kita pakai balik kereta Nasional.Pasal masa mereka beli hari tu kita kuat mengkritik mereka.Kita cakap mereka tak patriotik.Jadi kita harus jadikan ia iktibar supaya tiada isu yang boleh di bangkitkan pada kita kelak.Akhir sekali aku doakan Duli Yang Teramat Mulia Sultan Perak tidak setuju dengan cadangan pembubaran Dun dan seterusnya merestui calon Menteri Besar dari Barisan Nasional.Biar 4 Feb 2009 menjadi sejarah hitam buat Pakatan Rapuh di Perak.

1 comment:

Anonymous said...

Ya , sokong sepenuhnya.

Itu le, mau 999 tahun, dah dapat 3/4 tahun, baru gap.

Padan.