Thursday, November 20, 2008

PERGOLAKAN DALAM WANITA,BOS KENA LAWAN.





Kenapa la akhir-akhir ni masing-masing berebut nak bertanding.Sampaikan Wanita pun dah berjangkit.Memang la kita mengamalkan demokrasi.Masing-masing ada hak.Tapi cuba la cari jalan terbaik.Macam Shahrizat,kenapa dari awal tidak menyuarakan hasrat?Mula-mula setuju peralihan kuasa.bila tengok pencalonan dah banyak seolah-olah macam lupa diri.Nampak sangat yang sebelum ini hati tu tak ikhlas.
Lagi satu ada perkara yang menganggu fikiran aku pasal pertandingan ini.Shahrizat orang Pak Lah.Kalah semasa PRU 12 (dengan 'budak' yang sebaya dgn aku), tapi boleh dapat jawatan bertaraf Menteri.Rafidah pula yang menang semasa PRU 12, tapi tidak terpilih untuk jadi Menteri.Macam mana seseorang yang KALAH dalam PRU nak pimpin Wanita UMNO seterusnya Wanita BN?Macam ada perancangan tersendiri je.
Memang aku tak layak untuk memperkatakan senario yang berlaku dalam Wanita UMNO, tapi sebagai ahli Umno, aku dapat melihat kekuatan UMNO selama ini terletak kepada Wanita... Jadi sedikit sebanyak ia turut akan mendatangkan kesan kepada UMNO keseluruhannya apabila berlakunya pertandingan dalam kepimpinan Wanita UMNO.Jangan la kita samakan pertandingan di peringkat Tim Presiden,Ketua Pemuda dan Ketua Puteri.
Mereka bertanding disebabkan jawatan tersebut dikosongkan.Ia lain dengan setuasi Wanita.
Pada harapan aku,masa masih panjang.Harap Shahrizat dan Rafidah masih boleh duduk berbincang.Cari la jalan terbaik untuk mengelakkan perpecahan dalam Wanita.Lagi satu sepatutnya dua-dua berehat dah.Seorang ditolak pengundi dan seorang lagi didesak lepaskan jawatan dari akar umbi.

No comments: