Friday, March 13, 2009

MAJULAH FILEM UNTUK NEGARA

Sekali-sekala aku ingin ubah topik.Lagi pun ramai bloggers-bloggers yang cerita pasal politik.
Dua tiga hari ni aku banyak menonton kembali koleksi cerita-cerita filem melayu yang aku ada.Cuma aku ingin ulas sekadar beberapa filem yang pada aku tak membina lansung.
Rempit or RempIt (crap)... Motif kau buat cerita ni apa?? Sengaja nak membazir duit atau nak kasik untung kat apek Teo, ataupun nak menaikkan kepala mat2 rempit serata Malaysia?Anak Halal...Filem ni patut tajuk dia "Pekikan dan Pelukan" sebab kejap2 aku sakit telinga dengar perempuan2 suara tak sedap dalam tu duk terlolong sana sini, kejap2 bila tengok asyik2 scene peluk.
Pffttt!Dua2 sama je. Takde benda lain ke kau orang boleh pikir untuk portray budak2 Melayu? Ingat budak Melayu ape, tak mat rempit, mat gian ye?Cinta Fotokopi... Macam tu ke budak University kita? Aku tak pernah merasa masuk U. Jadi aku tak tau plak ada jugak budak2 bodoh camtu masuk U.
Sembilu 2005... Macam tu ke budak Melayu sekolah menengah yang bapak kaya raya, ada party2 tepi swimming pool. Cool..Duyong...Bazir duit ja. Tak kelakar langsung. Lawak kau macam sampah2 yang kau kutip tu.
Ini sekadar pendapat aku.Tapi macam mana buruk pun filem melayu aku tetap menjadi peminat setia filem melayu.Aku mengharapkan ada perubahan dalam filem-filem melayu supaya boleh di bawa ke luar negara seperti PGL.

No comments: