Monday, December 15, 2008

GELANGGANG SILAT DIBUKA




















Gambar-gambar semasa majlis pelancaran pembukaan gelanggang seni silat kuntau di dewan Umno Kg Kerinchi,Lembah Pantai anjuran Pemuda Umno Cawangan Kg Kerinchi serta Gerak Seni Silat Kuntau Melayu Tomoi Malaysia (WP).
Majlis pelancaran tersebut telah dirasmikan oleh Sdr M. Sazali Bin Kamilan Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Lembah Pantai Wilayah Persekutuan.



3 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

abe dah tulis dalam blog dah....bacalah yeee sebab pas akan guna strategi BABI iaitu "bring anok bini in...." dan misi KT iaitu "kuat temberang..."

http://aberamly.wordpress.com

http://ramlyotai.blogspot.com

Detguaq said...

Salam Bro,

Gelanggang baru wajib dibuka, gelanggang sedia ada mesti terus aktif dan mana-mana gelanggang yang mati mesti dihidupkan semula.

Maksud aku gelanggang silat, bukan gelanggang badminton!!!

Semasa sessi latihan, mesti adakan slot untuk motivasi bebudak muda Melayu mengenai Tanah nenek moyang kita ini. Jangan biarkan mereka terus memamah gula-gula beracun dari chauviist cina yang kiasu!!!

sahabat gunung said...

Aku sokong pandangan dan pendapat saudara akusayangumno.

Yang baru dibuka, yang mati dihidupkan semula, yang layu disegarkan semula... seterusnya yang tak tahu bersilat, harus tahu sedikit sebanyak ilmu pertahanan diri ini.

Jangan sibuk belajar takwando,karate, silambam, kungfu... hingga terlupa sejarah dan seni pertahanan diri kita sendiri.

Insya-Allah, usaha yang berterusan dan gigih, aku yakin dunia persilatan Melayu akan mengegarkan bumi Lembah Pantai tak lama lagi.