Monday, October 20, 2008

PAK LAH EMOSIONAL

SIAPA PAK LAH INGIN MENGHALANG TUN DR MAHATHIR PADA BERCAKAP WALAUPUN TUN BUKAN DI DALAM UMNO.
MEMANG TIDAK DI NAFIKAN TUN KINI DI LUAR UMNO, AKAN TETAPI HARUS DI INGAT,DI HATI KECIL TUN BELIAU MASIH LAGI BERSAMA UMNO.KENAPA DULU PAK LAH TAK AKUI SUARA DAN PANDANGAN TUN.BUKANNYA TUN BERCAKAP BARU SEHARI DUA.DARI TAHUN 2005 LAGI TUN DAH MEMBERI PANDANGAN.TAPI SEMUA PAK LAH TAK ENDAHKAN.JANGAN INGAT SELAMA-LAMANYA KITA KUAT DAN BERKUASA.WALAU TUN DI LUAR UMNO TAPI MASIH RAMAI BERSAMA BELIAU.TAK PERLULAH KITA JADI KACANG LUPAKAN KULIT.JASA TUN SELAMA 22 TAHUN TAK KAN DAPAT DI BALAS DENGAN WANG RINGGIT.
KENAPA PAK LAH HARUS SALAHKAN TUN JIKA UMNO BERPECAH. PERPECAHAN DI DALAM UMNO BERLAKU KERANA PAK LAH SENDIRI.
PAK LAH JANGANLAH TERLALU EMOSIONAL.APA YANG SAYA NAMPAK IALAH SEMASA PEMERINTAHAN PAKLAH, PAKLAH TELAH MENGUSIR KELUAR SEMUA PARA PEMIMPIN YANG RAPAT DGN TUN.KINI TIBA GILIRAN PAK LAH PULA .SAYA RASA PAK LAH TAKUT MENANTU & KRONI2 BELIAU TIDAK BOLEH BERTAPAK LAGI DIDALAM UMNO DAN KERAJAAN.DAN MUNGKIN JUGA PAK LAH TAKUT APA YANG BELIAU TELAH LAKUKAN PADA TUN AKAN BERLAKU PULA PADA BELIAU SELEPAS INI.
TUN SEKADAR MENULIS DI DALAM BLOG DAN DALAM PROGRAM-PROGRAM TERTUTUP.TAPI PAK LAH SIAP PANGGIL MEDIA UNTUK MENYERANG TUN DAN TSMY.INI MENUNJUKKAN YANG PAK LAH DALAM KEADAAN TERDESAK UNTUK MEMPASTIKAN KEMENANGAN PENGIKUT-PENGIKUT BELIAU.
DALAM SOAL TSMY,SAYA RASA BELIAU TIDAK MUNGKIR JANJI.SUARA YANG BELIAU BAWA ADALAH SUARA AHLI UMNO AKAR UMBI.ADAKAH PAK LAH RISAU JIKA PEMILIHAN UMNO KEMBALI PADA TARIKH ASAL YANG BELIAU TERPAKSA SERAHKAN JAWATAN PADA DSN LEBIH AWAL.BERPIJAKLAH DI BUMI YANG NYATA.TAK PERLU UNTUK EMOSIONAL DAN TUNJUKKAN KAMARAHAN DI SAAT AHLI UMNO AKAR UMBI DAN RAKYAT MULA MEMAAFKAN ANDA.

6 comments:

cucupakkasim said...

kah..kah..kah..si-Dol dah gelabah..,kami dok hantam dia,dia tak ambik pot,mahathir hantam baru dia tau langit tinggi rendah,baru dia ada akai....

Tinta Biru said...

Salam Saudara,
Terlalu lantang saudara mengkritik sehingga tidak memandang tinggi atau tidak langit di awan biru,
Kita memang punya hak untuk bersuara tetapi berpada-padalah...kita hanya generasi muda yang kini baru belajar untuk merangkak, berjalan dan seterusnya berlari di dalam UMNO walhal mereka merupakan orang2 lama yang wajib dihormati. Pada saya ke dua2 individu ini merupakan insan yang amat saya hormati dan kagumi tetapi soal anak menantu walhal kroni saya tak masuk campur kerana soal kejujuran dan keihlasan mereka dalam mentadbir negara di luar bidang kuasa saya sebagai hamba ALLAH, justeru itu biar ALLAH menentukan segalanya. Saya bukan side mana2 pihak pada saya kewajiban saya hanya menghormati orang yang lebih tua,
Berpadah-padahlah bila mengkritik.
Salam Perjuanagan

sumandak bayu said...

Salam,

Sape jugak kita ni nak bagi nasihat kat pemimpin atasan yang penting dorang tahu untuk pastikan keadaan ekonomi, sosial dan politik negara kita aman.

Sumandak dah penat tengok orang selalu aje cakap pasal politik tapi keadaan kita dari segi ekonomi tak jugak berubah....... penat lah BRO...

ada orang kata tak salah berpolitik tapi biarlah berpadah-padah...Betul tak bro.. berbalik isu tegur menegur antara pemimpin.. ada kalanya sumandak tengok teguran TUn tak lah sangat keras hingga boleh kategorikan menghentam segala usaha dan dasar Pak Lah...

Tapi yang sumandak tengok segelintir pengulas yang mampu membuatkan isu tu jadi panas....Lu PIKIR La SANdiri Bro

Luth Textile said...

paklah pm..
dr m siapa? ahlli umno?
dia seorang bekas pm & bekas ahli umno..

xsalah paklah emo sekalipun,
itu hak dia..

KHAIRUL said...

Terima kasih..segala komen rakan2 amatlah di hargai.masing2 ada pendapat.memang kita generasi muda.tp kita harus berani.sekurang-kurangnya masih ada golongan muda yg ambil tahu hal politik semasa.klu baca post saya yg dlu saya pernah bercakap pak lah di hormati dan Tun di sayangi.pada saya cra pak lah yg x kena.Tun bersuara di alam maya tp pak lah menggunakan media kerajaan untuk bantai balik Tun.kenapa sblm nie Pak lah menidakkan suara,pendapat dan kritikan Tun.skrg bru taw suara Tun cukup berbisa.Lu fikir la sendiri juga.

Musallam said...

Salam,

Abdullah barangkali tidak boleh bersabar lagi apabila Mahathir menyeru para perwakilan UMNO supaya "mengusir orang-orang Abdullah".

Kebetulan dalam kalangan orang-orang Abdullah yang mahu diusir oleh Mahathir itu termasuklah KJ menantu Abdullah.

Dan setakat ini menantu Abdullah sudah "dikalahkan" oleh anak Mahathir dalam pencalonan untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO.

Tentulah Abdullah naik hot.