Friday, May 23, 2008

EZAM,APA PERANANNYA???


Hari nie heboh di perkatakan tentang kemasukkan kembali Ezam ke dalam umno.Ada bermacam-macam pendapat di utarakan.Ada yang suka dan ada yang tidak.Siapakah yang memainkan peranan dalam hal ni?Adakah untuk kepentingan peribadi Pak Lah atau jalan untuk Anwar Ibrahim dan pengikutnya kembali ke pangkuan Umno.Kedua-duanya ada kemungkinan dan kesimpulan agendanya tetap sama.Mungkin ini lah perancangan besar mereka selama ini.Tak mustahil apabila Ezam masuk kembali ke dalam Umno,beliau akan jadi proksi kepada KJ untuk bertanding jawatan ketua pergerakan pemuda Umno Malaysia kelak.Ini semua boleh berlaku.Kerana KJ melihat peluangnya untuk menang sebagai ketua pemuda adalah tipis.Lebih baik beliau mengambil jalan selamat dengan mempertahan jawatan beliau sekarang.Kita semua sedia maklum permainan licik beliau.Ramai pemimpin-pemimpin yang telah tersungkur di tangan beliau.Kerana beliau menguasai segalanya.Media-media cetak dan elektronik di tangan beliau.Sebagai contoh isu penyapu Khir Toyo yang di perbesarkan.Sedangkan keputusan untuk anugerah tersebut telah dipersetujui setahun lebih awal.Siapa jadi mangsa?Dalam isu keris pula,kenapa hanya Datuk Seri Hisham saja perlu di persalahkan.Media juga yang memainkan peranan.Sedangkan saudara KJ juga pernah mengucup keris dalam persidangan pemuda umno.Sekarang kita tengok beliau diam.Tapi harus di ingat diam beliau diam berisi.Dalam soal Ezam,buat masa ni pada saya belum masa untuk kita terimanya kembali ke dalam umno.Biarlah beliau bergerak di dalam NGO dan buktikan dulu yang beliau berjuang dengan ikhlas untuk agama islam dan bangsa melayu.Andai ingin juga di terima kembali terimalah selepas PAU disember nanti.kerana selepas itu adalah masa yang sesuai untuk kita memulihkan umno kembali.

1 comment:

IDEAS said...

Apa nak heran, orang kuat Anwar Ibrahim.... Datuk Suhaimi Ibrahim pun sekarang nie dah jadi Setpol Pak Lah...

Fikirlah sendiri.