Saturday, October 3, 2009

Buat Pengundi-Pengundi Bagan Pinang

KENYATAAN AKHBAR MELALUI SMS OLEH YB HJ. AHMAD MASLAN, KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA; DIHANTAR PADA JAM 6PTG, 2/10 DARI BAGAN PINANG.

1. Gagasan 1Malaysia.. Rakyat didahulukan.. Pencapaian diutamakan adalah usaha gigih kerajaan untuk menyatupadukan rakyat berbilang kaum.. komposisi rakyat Bagan Pinang (67% melayu/Bumiputera, 32% India/cina) adalah hampir menyerupai komposisi rakyat Malaysia (66%Bumiputera, 33% bukan bumiputera).. oleh itu, gagasan ini sesuai diterima dan kena pada tempatnya disini.
2. Pembangunan yang baik di kawasan ini adalah bukti kerajaan BN menunaikan tanggung jawabnya dengan amanah.. sekolah, masjid, prasarana awam, hospital, politeknik, kawasan perniagaan dan pelancongan yang terkenal adalah contoh-contoh utama.. BN akan meneruskan pembangunan ini.. Limpahan kerja, perniagaan, keceriaan kawasan untuk manfaat rakyat adalah kebaikan industri pelancongan yang ada.
3. Tan Sri Isa adalah calon BN adalah anak tempatan yang banyak jasa,, dia dibesarkan di kawasan ini, bersekolah disini, arwah isterinya juga berasal di sini.. Beliau mudah didekati, mesra rakyat dan setia berkhidmat, 22 tahun menjadi MB, 30 tahun jadi wakil rakyat, calon PAS adalah orang luar yang langsung tiada jasa apa-apa di sini.
4. PD telah diumumkan sebagai Bandar Tentera Darat oleh YAB PM pada 29/10.. Ini mengangkat status tentera yang ada sebuah Bandar sendiri lebih-lebih lagi yang dipilih ialah Port Dickson yang terkenal kepada semua.. Selain itu, banyak perkara kebajikan ATM yang telah di umumkan oleh PM yang sebelum ini adalah Menteri Pertahanan.. Orang awam yang lalu lalang di PD boleh melihat kawasan tentera yang menarik khasnya pusat latihan dan perumahan.
5. Ahli Parlimen PKR Telok Kemang serta 3 lagi ADUN PKR dan DAP yang menang di kawasan ini hanya menumpang tuah pembangunan BN yang telah dilaksanakan.. Pembangunan apa yang mereka buat untuk rakyat? .. jangan diulang kesilapan. Tugas wakil rakyat adalah auntuk member yang terbaik untuk rakyat.. Ini boleh dilaksana oleh Tan Sri Isa yang banyak pengalaman dengan kerajaan negeri dan hubungan baik dengan Pemimpin pusat.. Terima Kasih..

No comments: